Header ad

Άσκηση και πόνος στη μέση

O πόνος στην μέση αποτελεί τον 5ο πιο συχνό λόγο επίσκεψης στις δομές υγείας και επηρεάζει περίπου το 60-80% των ανθρώπων στην διάρκεια της ζωής τους έστω και μια φορά.

To γεγονός αυτό αντανακλά την σημασία των παρεμβάσεων πρόληψης, θεραπείας και αποκατάστασης της κατάστασης αυτής. Το μεγαλύτερο όπλο στην κατεύθυνση αυτή; Μα φυσικά η άσκηση!!

Το σύμπλεγμα της σπονδυλικής στήλης αποτελεί μια σύνθετη και σταθερή δομή η οποία εμπεριέχει πληθώρα οστών, μυών και άλλων σταθεροποιητικών στοιχειών προκειμένου να αντέχει και να μεταβιβάζει δυνάμεις και φορτία. Η οσφυική μοίρα της σπονδυλικής στήλης (η μέση δηλαδή) είναι σχεδιασμένη να είναι κινητική αλλά και δυνατή ταυτόχρονα. Η κατάλληλη άσκηση «θωρακίζει» την μέση μας μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης επεισοδίων οσφυαλγίας.

Η άσκηση παρέχει προστασία αλλά είναι πολύ αποτελεσματική στη αντιμετώπιση του πόνου προκαλούμενου από οσφυαλγία. Επιπλέον, σύμφωνα με τις περισσότερες κατευθυντήριες οδηγίες η μέτρια πρός υψηλής έντασης άσκηση πρέπει να χρησιμοποιείται σε κάθε πρόγραμμα πρόληψης και αποκατάστασης.

Το καλύτερο; Κάθε είδος άσκησης φαίνεται να βοηθάει στην μείωση του πόνου!! Συνεπώς περπάτημα, τρέξιμο, ασκήσεις με ελεύθερα βάρη, κολύμπι είναι ολές σημαντικές δραστηριότητες προστασίας της μέσης μας. Συμπληρωματικά, οι ασκήσεις ενδυνάμωσης και σταθεροποίησης του κορμού φαίνονται να είναι αρκετά σημαντικές και βελτιώνουν περαιτέρω την λειτουργική ικανότητα της οσφύος.

Ωστόσο όταν υπάρχει κάποιος τραυματισμός είτε ο πόνος είναι επίμονος/ χρόνιος, θα πρέπει να αξιολογηθεί έγκαιρα προκειμένου να δοθεί το σωστό πλάνο άσκησης και διαχείρισης σύμφωνα με την δομή που πάσχει προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματικότερη αποκατάσταση.

Post source : fmh.gr

Σχετικά με τον Συντάκτη

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Δώστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *