Header ad

7 λόγοι για να εντάξετε τα βάρη στην άσκηση σας

Ακούγοντας τη λέξη βάρη πάει αμέσως ο νους σας σε φουσκωμένους μυς και γραμμωμένους κοιλιακούς;

Κι όμως τα παρεξηγημένα βάρη προσφέρουν τόσο πολλά οφέλη στην εμφάνιση αλλά και στη λειτουργία του σώματος και του οργανισμού. Αν μάλιστα τα συνδυάσετε με αερόβια άσκηση, θα έχετε κάνει ένα μεγάλο δώρο στον εαυτό σας.

Διαβάστε τους 7 βασικούς λόγους για τους οποίους αξίζει να τα γνωρίσετε καλύτερα

Χάνετε 40% περισσότερο λίπος

Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι κάνουν βάρη χάνουν περισσότερα κιλά λίπους σε σχέση με εκείνους που κάνουν μόνο αερόβια άσκηση. Μάλιστα, η αποκλειστική προπόνηση με αερόβιες ασκήσεις είναι πιθανό να οδηγήσει σε απώλεια μυϊκής μάζας.

Καίτε περισσότερες θερμίδες

Τα βάρη «καίνε» περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια των ασκήσεων (περίπου 231 θερμίδες για μια κυκλική προπόνηση 8 λεπτών με έξι ασκήσεις). Για να κάψετε τις ίδιες θερμίδες με αερόβια, θα πρέπει να τρέξετε με 16 χλμ/ώρα για τον ίδιο χρόνο. Όμως, αυξάνουν τον αριθμό των θερμίδων που καίτε, ακόμα κι όταν επιστρέψετε στον καναπέ του σπιτιού σας. Αυτό συμβαίνει γιατί μετά το τέλος κάθε προπόνησής σας με βάρη, οι μύες χρειάζονται ενέργεια για να «επισκευάσουν» τις μυϊκές ίνες που καταστράφηκαν, καταναλώνοντας έτσι θερμίδες.

Βελτιώνετε σιλουέτα σας πιο γρήγορα

Καρδιοαναπνευστική άσκηση ή αλλιώς cardio δεν σημαίνει μόνο αερόβια άσκηση. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κυκλική προπόνηση με βάρη δυναμώνει τους μύες και παρέχει καρδιοαναπνευστικά οφέλη παρόμοια με εκείνα της αερόβιας άσκησης. Επομένως γλιτώνετε χρόνο χωρίς να υστερείτε σε αποτελέσματα.

Είστε πιο ευτυχισμένοι

Αν έχετε συνδέσει την ηρεμία και την χαλάρωση μόνο με γιόγκα, κάνετε λάθος. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι ασκούνταν με βάρη 3 φορές την εβδομάδα για 6 μήνες, βελτίωσαν σημαντικά τη διάθεσή τους και μείωσαν τα επίπεδα θυμού.

Εξασφαλίζετε πιο δυνατά οστά

Η μείωση της οστικής πυκνότητας έρχεται με το πέρασμα της ηλικίας, ιδιαίτερα για τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, αυξάνοντας τους κινδύνους για κακή λειτουργία των οστών, κακή στάση σώματος ακόμα και κατάγματα. Η άσκηση με βάρη μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης στις γυναίκες και βοηθά σημαντικά στη διατήρηση υγιών επιπέδων οστικής πυκνότητας.

Πιο υγιής καρδιά

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν ανακάλυψαν ότι η άσκηση με βάση συνδέεται με την μείωση της αρτηριακής πίεσης. Κατέληξαν μάλιστα στο συμπέρασμα ότι όσοι ασκούνταν με βάρη για όλο το σώμα τρεις φορές την εβδομάδα για δύο μήνες μείωσαν κατά μέσο όρο την διαστολική τους πίεση (τη «μικρή») κατά οκτώ μονάδες. Αυτό αρκεί για να μειώσει τον κίνδυνο εμφράγματος κατά 40%.

Οξύνετε τη μνήμη σας

Ήμασταν βέβαιοι για την ενδυνάμωση του σώματος, οι επιστήμονες όμως μας βεβαιώνουν και για ενίσχυση εγκεφαλικών λειτουργιών. Βραζιλιάνοι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μετά από έξι μήνες προπόνησης με αντιστάσεις (βάρη, μηχανήματα κτλ.) οι αθλούμενοι είχαν σημαντική βελτίωση των γνωστικών τους λειτουργιών, όπως αύξηση στη μακροπρόθεσμη και βραχυπρόθεσμη μνήμη τους και την λεκτική συλλογιστική τους.

Post source : iform.gr

Σχετικά με τον Συντάκτη

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Δώστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *