Header ad

Γύρη … ένα θαυμάσιο superfood και μία συνταγή για πρωτεϊνούχο smoothie

Ψάχνετε τρόπους για να προσθέσετε super τροφές στη διατροφή σας και να ταιριάζουν στο πολυάσχολο πρόγραμμα σας; Η γύρη είναι πραγματικά μια υπερτροφή.

Είναι μια συμπυκνωμένη μονάδα παραγωγής ενέργειας, συλλεγμένη προσεκτικά από λουλούδια από πολυάσχολες μέλισσες. Τα κύρια συστατικά της γύρης είναι λιπίδια, σάκχαρα, πρωτεΐνες (22%), βιταμίνες, καροτενοειδή, αμινοξέα, πολυφαινόλες και υδατάνθρακες (31%). Τα 100 γραμμάρια γύρης περιέχουν ικανοποιητική  ποσότητα mg των αμινοξέων αργινίνη, ιστιδίνη, ισολευκίνη, λευκίνη, λυσίνη, φαινυλαλανίνη, θρεονίνη, τρυπτοφάνη, βαλίνη και γλουταμικό οξύ. Έτσι η γύρη κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση σε σχέση με άλλες τροφές όπως το κρέας, τα αυγά και το τυρί.

Η γύρη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμπλήρωμα διατροφής καθώς αποτελεί πλούσια πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων. Μία κουταλιά της σούπας (35gr) την ημέρα καλύπτουν τις ανάγκες μας σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Καλό είναι η κατανάλωσή της να γίνεται για 3 μήνες με μία διακοπή   3-4 εβδομάδων.

Μπορείτε να τη φάτε κατευθείαν από το κουτάλι (προτιμότερο αλεσμένη) αναμεμιγμένη με μέλι, διαλυμένη σε χυμό, να την προσθέσετε στις σαλάτες και φυσικά να τη χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε νόστιμα smoothies  με υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά!

Μελέτες έχουν δείξει ότι η γύρη συμβάλλει δυναμικά στην υγεία μας και στην προσπάθεια απώλειας βάρους. Τα σημαντικότερα οφέλη είναι:

  • Ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που προστατεύει τον οργανισμό μας από την επιβλαβή επίδραση των ελεύθερων ριζών, που συνδέεται με ασθένειες και τη γήρανση.
  • Ανακούφιση από το στρες λόγω των θρεπτικών συστατικών τα οποία αυξάνουν την κυκλοφορία στους ιστούς του εγκεφάλου και ενισχύουν την πνευματική ικανότητα.
  • Ενισχύει την αθλητική απόδοση γι’ αυτό την προτιμούν κυρίως οι επαγγελματίες αθλητές. Η γύρη περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και βιταμίνες συμπλέγματος Β που προσδίδουν ενέργεια.
  • Βελτιώνει τη γονιμότητα.
  • Μειώνει τα συμπτώματα αλλεργιών. Η κατανάλωση γύρης μπορεί να έχει θετική επίδραση στα συμπτώματα αλλεργίας όσο και αν ακούγεται περίεργο.
  • Αντιφλεγμονώδη δράση.
  • Ενισχύει την υγεία των οστών. Δοκιμές έδειξαν ότι η γύρη μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση επιπέδων ασβεστίου και φωσφόρου στα οστά.
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα εξαιτίας των αντιβιοτικών ιδιοτήτων που έχει η γύρη και βοηθάει στην καταπολέμηση των μολύνσεων.
  • Αντικαρκινική δράση. Η πρόπολη που παράγεται από τις μέλισσες έχει αποδειχθεί ότι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες.
  • Προστατεύει το ήπαρ. Μελέτη έδειξε ότι η γύρη βοηθάει στην προστασία από τις τοξίνες στο ήπαρ και προάγει την επούλωση ηπατικής βλάβης.
  • Συμβάλλει στην προσπάθεια απώλειας βάρους εξαιτίας της πρωτεΐνης που περιέχει η γύρη. Η κατανάλωσή της μπορεί να βοηθήσει να αισθάνεστε πληρέστεροι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, που σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται να καταναλώνετε ανθυγιεινά σνακ μέχρι το επόμενο γεύμα.

Πρωτεϊνούχο smoothie με σπανάκι και γύρη

  • Μία κούπα baby σπανάκι
  • 1 ώριμη μπανάνα
  • 1 κ.σ. γύρη
  • 1,5 κούπα γάλα ή νερό καρύδας
  • 1 κ.γ. αποφλοιωμένους σπόρους κάνναβης

Ρίχνετε όλα τα υλικά στο μπλέντερ και χτυπάτε για μερικά λεπτά μέχρι να πολτοποιηθούν καλά. Σερβίρετε με παγάκια κατά προτίμηση.

Post source : featness.gr

Σχετικά με τον Συντάκτη

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Δώστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *