Header ad

Τρέξιμο στο Χόρτο

Τρέξιμο στο χόρτο

Θυμηθείτε ότι σε αθλήματα ισχύος όπως για παράδειγμα το μπάσκετ και το βόλεϊ, το συνεχόμενο τρέξιμο για μεγάλο χρονικό διάστημα (>10 λεπτών) έχει αρνητικές συνέπειες στην ικανότητα των παικτών να εκτελούν εκρηκτικές κινήσεις.

Τρέξιμο στο χόρτο

Αυτό συμβαίνει γιατί το συνεχόμενο τρέξιμο:
–    Επιβαρύνει τις μυϊκές ίνες βραδείας συστολής, ενώ τα συγκεκριμένα αθλήματα βασίζονται στις μυϊκές ίνες ταχείας συστολής.
–    Έχει διαφορετική μηχανική σε σχέση με αυτήν των εκρηκτικών κινήσεων που είναι απαραίτητες  στο μπάσκετ ή στο βόλεϊ
–    Έχει αρνητικές επιπτώσεις στην μυϊκή υπερτροφία, η οποία είναι απαραίτητη για την ισχύ
Η αερόβια ικανότητα μπορεί ν’ αναπτυχθεί, στον βαθμό που είναι απαραίτητη και με άλλες μεθόδους, πιο κατάλληλες για το «προφίλ» των συγκεκριμένων αθλημάτων. Για παράδειγμα, η διαλειματική μέθοδος είναι προτιμότερη επιλογή, αφού περιλαμβάνει την εναλλαγή κομματιών έντασης με κομμάτια ξεκούρασης (βλέπε άρθρο  Η Αερόβια Προπόνηση στο Μπάσκετ) επιτρέποντας έτσι την επιλογή ασκήσεων με χαρακτηριστικά που ταιριάζουν τα συγκεκριμένα αθλήματα .
Έτσι, ακόμα και αν το μόνο γήπεδο που είναι διαθέσιμο είναι αυτό του ποδοσφαίρου, ορίστε ένα χώρο 20 x 30 μέτρα και κάντε την προπόνηση σε αυτόν τον πιο περιορισμένο χώρο και σχεδιάστε ασκήσεις που θα είναι ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά του αθλήματος σε ότι αφορά την ένταση, το διάλειμμα και την βιομηχανική.

Τελειώνοντας να συμπληρώσω ότι η καλύτερη επιλογή σε ότι αφορά την ανάπτυξη της γενικής και ειδικής αντοχής στο μπάσκετ και στο βόλεϊ, να εκτελείται η προπόνηση στο γήπεδο, συμπεριλαμβάνοντας  ασκήσεις που περιέχουν την χρήση μπάλας.

 

Σχετικά με τον Συντάκτη

Ο Κώστας Χατζηχρήστος θεωρείται ένας από τους κορυφαίους προπονητές βελτίωσης της αθλητικής ικανότητας των παικτών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Στους αθλητές με τους οποίους συνεργάζεται συμπεριλαμβάνονται παίκτες της Εθνικής Ελλάδος αντρών, αθλήτριες της Εθνικής Ελλάδος γυναικών, καθώς και επίλεκτοι αθλητές μικρότερων ηλικιών.Ξεκίνησε την καριέρα του στις ΗΠΑ και το NCAA, διατελώντας βοηθός γυμναστή στο πανεπιστήμιο του Texas και πρώτος γυμναστής στο Πανεπιστήμιο της Georgia. Ακόμα, εργάστηκε σε κορυφαία προπονητικά κέντρα, όπου είχε την ευκαιρία να προπονήσει αθλητές από το NFL, NBA, καθώς και από άλλα επαγγελματικά πρωταθλήματα. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα εργάστηκε σαν γυμναστής στην ομάδα μπάσκετ του Πανιωνίου και του Ολυμπιακού, ομάδες με τις οποίες συνέδεσε το όνομά του με επιτυχίες στην Ελλάδα και την Ευρώπη, ενώ εφάρμοσε πρωτοποριακά και καινοτόμα προπονητικά προγράμματα, συμβάλλοντας στην επιτυχία των ομάδων, αλλά και στην ανάδειξη νέων παικτών, όπως του Σοφοκλή Σχορτσανίτη και πολλών άλλων. Από το καλοκαίρι του 2014 εργάζεται ως επικεφαλής γυμναστής (head strength & conditioning coach) στην ανδρική ομάδα μπάσκετ της ΤΣΣΚΑ στη Μόσχα.

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Δώστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *