Header ad

Όταν η Yoga συνάντησε το Crossfit

Yoga και Crossfit. Crossfit και Yoga. Αν δεν ξέρεις, ακούγεται σαν μια διπολική διαταραχή η οποία κατέληξε άσχημα! Μα μπορούν να συνυπάρξουν αυτά τα δύο συστήματα προπόνησης;

Ε ΝΑΙ! Και μάλιστα τα οφέλη για τους αθλητές του crossfit είναι πολλά και σημαντικά.

Το προπονητικό σύστημα του crossfit αποτελείται από διαλειμματικές προπονήσεις υψηλής έντασης, Ολυμπιακές ασκήσεις άρσης βαρών, ασκήσεις ενόργανης γυμναστικής, πλειομετρικές και ακροβατική γυμναστική. Και μέσα σε όλα αυτά, έχεις και το χρονόμετρο να σε «κυνηγάει»! Φτάνεις λοιπόν, στα όριά σου. Νιώθεις σαν να έχει περάσει από πάνω σου νταλίκα. Πονάς ακόμα κι όταν αλλάζεις πλευρό στον ύπνο σου. Και ρωτάς τον προπονητή σου τι να κάνεις. Διατάσεις, αποκατάσταση-ανάρρωση, σου απαντάει.

Κάποιοι λίγο πιο ψαγμένοι (και λίγο πιο τρελοί) συστήνουν και εντάσσουν στο πρόγραμμα των αθλητών τους τη Yoga! Γιατί; Γιατί πολύ απλά συμπληρώνει τα κενά και δίνει αυτό το «κάτι που θέλεις» για να αποδώσει περισσότερο το σώμα σου.

Πάμε να δούμε λίγο πιο αναλυτικά 8+1 πλεονεκτήματα που πιστεύω πως ως αθλητής του crossfit αποκομίζεις από την πρακτική σου στη yoga.

1. Βελτιώνεις το εύρος κίνησης όλων των αρθρώσεων σου και εν γένει την κινητικότητά σου

Σηκώνονται οι φτέρνες σου όταν κάνεις κάθισμα με τα χέρια πάνω από το κεφάλι; Σου είναι αδύνατο να κάνεις κατακόρυφο λόγω των «πετρομένων» ώμων σου; Κάνοντας στάσεις όπως ο κάτω σκύλος, ο δεύτερος πολεμιστής και το περιστέρι (αναφέρω κάποιες ενδεικτικά), μπορούν να σε βοηθήσουν να αυξήσεις την έξω στροφή του ισχίου και του ώμου σου που είναι αναγκαία σε πολλές βασικές κινήσεις του crossfit. Κάνοντας κάποιες στάσεις συστηματικά βελτιώνουν σε σύνολο την κινητικότητά σου και όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά και ο Greg Glassman όλοι οι αθλητές crossfit θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν σπαγγάτο.

2. Σε βοηθά να συγκεντρώνεσαι

Σε κάποιες στάσεις πρέπει να κοιτάζεις-εστιάζεις κάπου συγκεκριμένα και μαθαίνεις να απομονώνεις τους μύες που θέλεις να ενεργοποιήσεις στην εκάστοτε άσκηση. Η τεχνική αυτή μπορεί να σου φανεί πολύ χρήσιμη όταν έχεις να κάνεις Ολυμπιακές άρσεις ή άλματα.

3. Σε μαθαίνει να αναπνέεις πιο αποτελεσματικά

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μπορείς να συντονίσεις την κίνηση με την αναπνοή σου και επιπλέον να χρησιμοποιείς το διάφραγμά σου. Συντονίζοντας κίνηση με αναπνοή δίνεις ρυθμό και η εκτέλεση των burpees για παράδειγμα θα είναι λιγότερο οδυνηρή. Ενεργοποιώντας το διάφραγμα παράγεις περισσότερη δύναμη και βελτιώνεις την αντοχή σου στη δύναμη. Η αναπνοή αποτελεί την πιο ζωτική λειτουργία του οργανισμού σου. Μία λειτουργία λοιπόν, που θεωρείς δεδομένη και δεν την σκέφτεσαι, όταν δεν γίνεται σωστά κατά τη διάρκεια της προπόνησης μπορεί να παίξει ανασταλτικό παράγοντα στην απόδοσή σου.

4. Βελτιώνει την ισορροπία σου

Ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια στο crossfit είναι σύμφωνα πάλι με τον Greg Glassman η ισορροπία. Στάσεις όπως το δέντρο ή ο τρίτος πολεμιστής είναι χαρακτηριστικές ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν στη σταθεροποίηση όταν εκτελείς, ενδεικτικά, pistol squats. Αν είσαι τυχερός ίσως έρθεις σε ισορροπία και στη ζωή σου έξω από το γυμναστήριο (στη δουλειά σου, στο σπίτι σου, στη σχέση σου). Εντάξει εντάξει, δεν το συνεχίζω!

5. Σε εκπαιδεύει να συνεργάζεσαι και με κάποιον άλλο

Αν δουλέψεις σε ένα μάθημα με ζευγάρι θα πρέπει να συντονιστείς και μαζί του. Αναλαμβάνεις όχι μόνο την ευθύνη του εαυτού σου αλλά και κάποιου άλλου ατόμου. Όταν η σωματική ακεραιότητα του άλλου εξαρτάται από το πόσο καλό έλεγχο έχεις εσύ και αντίστροφα, αναγκάζεσαι να ενεργοποιήσεις και μυς που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν! Επιπλέον, καλλιεργείς και το αίσθημα της εμπιστοσύνης, κάτι που πίστεψέ με θα περάσει και στην καθημερινότητά σου!

6. Αποτελεί μία ολοκληρωμένη και δυνατή προπόνηση χωρίς καταπόνηση στην σπονδυλική σου στήλη και τις αρθρώσεις

Είναι παραπλανητική η αντίληψη ότι η yoga είναι χαλαρή. Μπορεί φεύγοντας από ένα μάθημα yoga να νιώθεις χαλαρός και ξεμπλοκαρισμένος αλλά κατά τη διάρκεια του οι απαιτήσεις δύναμης,ισορροπίας, έλεγχου και κινητικότητας μπορούν να είναι τέτοιες που να «στάζεις» από τα πρώτα 10′ και ας σηκώνεις 200kg στις άρσεις θανάτου! Στο θέτω και ως πρόκληση αν θέλεις!

7. Σε μαθαίνει να χαλαρώνεις

Ναι όλοι εσείς του crossfit είστε συνέχεια στην τσίτα και νομίζετε σε ότι κι αν κάνετε πως κάποιος σας χρονομετρεί! Ε λοιπόν η yoga θα σου δείξει πως από την απόλυτη ένταση μπορείς να περάσεις στην απόλυτη χαλάρωση. Θα έρθεις σε επαφή με το κομμάτι του διαλογισμού και αυτό σημαίνει ότι θα επικοινωνήσεις περισσότερο με το σώμα σου και θα κατανοήσεις τις ανάγκες του. Θα μάθεις να το σέβεσαι και να το αγαπάς. Θα εκτιμήσεις όλα αυτά που θεωρείς δεδομένα και θα λατρέψεις την «σίγαση» του νου σου.

8. Θα διασκεδάσεις

Η yoga είναι ευχάριστη, σε κάνει να νιώθεις καλά και βλέποντας το σώμα σου να αλλάζει και να καταφέρνει πράγματα, τονώνεται η αυτοπεποίθησή σου! Είναι διαφορετική και αυτή είναι η μαγεία της!

9. Θα ψηλώσεις

Δεν αστειεύομαι πάνω σε αυτό, μη βιαστείς να γελάσεις. Η yoga είναι ορθοσωμία. Βελτιώνεται η στάση του σώματος, επιμηκύνονται οι μυς σου, δείχνεις ψηλότερος και ναι και πιο αθλητικός. Όσο «φέτες» και να είσαι, αν περπατάς σαν παραμορφωμένος γορίλας δεν είναι και ότι πιο ελκυστικό, παραδέξου το.

Ελπίζω να σου δώσαμε λίγη τροφή για σκέψη και ίσως, το δοκιμάσεις κιόλας! 

Post source : iform.gr

Σχετικά με τον Συντάκτη

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Δώστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *